close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה יום המעשים הטובים נתפס בהצלחה בכל העולם

מערכת שורשד ניסן, תשעט09/04/2019

יום המעשים הטובים מצוין בישראל כבר 13 שנה, במהלך תקופה זו, אנחנו יכולים לראות גידול נרחב

תגיות:
בתחילת אפריל יציינו בכל העולם את יום המעשים הטובים. במסגרת יום זה יצאו אנשים באופן עצמאי או מאורגן ויתנדבו, יעזרו לאחרים, במסגרת פעילויות שונות. בין אם זה ילדים, בני נוער, מבוגרים, בכל מקום, בכל שעה. במשך יום אחד הם יתנו מעצמם לזולת.

יום המעשים הטובים מצוין בישראל כבר 13 שנה, במהלך תקופה זו, אנחנו יכולים לראות גידול נרחב, הן בכמות המתנדבים, אשר מגיעה היום למעלה משני מיליון איש רק בישראל, הן בכמות הפרויקטים, וכן אנחנו יכולים לראות עלייה במהלך תקופה זו בכמות המדינות המשתתפות בו. כיום
המספר מגיע ל-100 וסביר להניח שהוא יטפס כלפי מעלה עם השנים.

אנשים רבים רואים ביום המעשים הטובים סיפור הצלחה ולא בכדי. זה לא רק שהמספרים מלמדים על כך, אלא שיש עוד שורה של דוגמאות אשר מסבירות מדוע מדובר בסיפור הצלחה מסחרר, הן בישראל והן בעולם.

אנחנו נתייחס בחלק הבא של המאמר לסיפור ההצלחה, מדוע אנחנו יכולים לראות ביום הזה יום מוצלח, מדוע הוא נחשב לפרויקט מוצלח הן מבחינת המארגנים, הן מבחינת המתנדבים והן מבחינת כלל הציבור שנהנה מכך.

ההצלחה לא נמדדת רק במספרים
על פניו היינו יכולים להסתפק במספרים. כשאנחנו רואים שני מיליון מתנדבים, 14 אלף פרויקטים (לשם המחשה, בשנת 2007 כאשר נולד יום המעשים הטובים, היו 7000 מתנדבים, 120 פרויקטים בלבד, ורק מדינה אחת השתתפה בו). אז אנחנו יכולים את ההצלחה הגדולה.

אך כידוע, הצלחה איננה נמדדת רק במספרים אלא בתודעה. יותר ויותר אנשים, רשויות, ארגונים, מוסדות, חברות, בוחרים להשתלב ביום הזה, בין אם זה מתוך רצון אמיתי וכנה לעזור ובין אם זה מתוך עניין של מיתוג והכרה, שמי שלא נמצא שם, לא נחשב.

יתרה מזו, יום המעשים הטובים נחשב להצלחה כי בסופו של דבר הוא מספק תוצאות, עזרה לאוכלוסיות חלשות, עזרה לסביבה, אנחנו יכולים לראות פה תהליך שכל אחד משתלב בו וכל אחד נהנה ממנו, גם אם הוא לא בהכרח נוטל חלק פעיל ביום הזה.

מדוע המארגנים יכולים לראות בכל סיפור הצלחה
כאמור, כשהתחיל הפרויקט רק מדינה אחת, ישראל, הפעילה אותו. בשנת 2007. היום כבר מאה מדינות חברות בו והיד עוד נטויה. זה אומר שהמסר עבר, זה אומר שהוא נתפס כמסר חיובי, ואנחנו יכולים לראות, למרות כל הבעיות הבינלאומיות והפנימיות במדינות שונות, שכן יש ניסיון לעשות משהו חיובי, משהו יוצא דופן.

מי שמאמין בטוב, יכול לראות בהצלחה של יום זה הוכחה שאנחנו יכולים להוביל את העולם בכלל וכל אחד את הסביבה שלו למקום טוב, מקום של ערבות הדדית. לראיה, כל היוזמות השונות שמופקות ויוצאות לפועל ביום זה, אך ממשיכות הלאה גם אחרי שהיום נגמר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה